ESPN MEDIACENTER. BUENOS AIRES.

Cliente: 
Destino: 
Fecha: 
2011
Presentacion del proyecto: 

ESPN Mediacenter és el centre de producció i emissió d'aquest broadcaster internacional a Argentina, des d'on cobreixen tot el mercat sud-americà de parla hispana. Està equipat amb redacció, 3 estudis, 4 controls de realització, zona de postproducció, 4 cadenes d'emissió, tràfic i zona de MCR.

Solución desarrollada por Unitecnic: 

Les tasques del projecte van incloure direcció del projecte, disseny de l'enginyeria, subministrament d'equipament, instal·lació, formació, testeig i posada en funcionament del centre, a més de la gestió del suport a l'operació i del manteniment tècnic in-situ.

Sirius i Cygnus de Snell a la sala tècnica:

En aquest centre es va projectar primer una sala tècnica per a la zona de producció, amb 54 racks, i posteriorment es va projectar una segona sala per les continuïtats, amb 16 racks.

Les màquines es distribueixen de la següent manera:

  • Una matriu de vídeo Snell Sirius HD de 512x512 per l'àrea de producció, i una Snell Cygnus HD 288x288 per les continuïtats, controlades per una Aurora.
  • Una matriu d'intercom RTS Adam amb 144 ports disponibles compartida per tot el centre.
  • Un sistema de monitoratge compost de 3 frames Evertz 3000MVP interconnectats que conformen un total de 184 entrades i 12 sortides per l'àrea de producciói un altre sistema de 2 frames de 72 entrades i 8 sortides per continuïtats.
  • 4 convertidors multi-norma HD Snell Alchemist Ph.C. i 12 Snell Mach HDamb compensació de movimentper cross-convertion.
  • Una matriu KVM G & de 64x16 per a l'àrea de producciói una altra G & D de 32x8 per continuïtats.
  • Targeteria Snell per a la sincronitzaciódistribució i conversió de senyals.
  • La xarxa Ethernet es gestiona a través d'un Cisco Catalyst 6500 amb diferents switch d'accés distribuïts pel centre.

L'àrea de tràficdes d'on es gestionen tots els senyals d'entrada i sortida del centreestà composta de dues parts diferenciades.

La primera part està composta per una granja d'antenes parabòliques que serveixen 64 senyals RF a una matriu Evertz XRF6A la sortida de la matriu es disposa de 30 IRDs per a la demodulació de senyals a SDIque alimenten la matriu de produccióTambé es disposa de 10 splittersper cobrir l'eventualitat de fallada en la matriu RF.

La segona part es basa en la gestió de senyals codificades ASIHi ha 2 terminals de fibra òptica amb entrada i sortida ASI per emissió i recepció, 2 Nimbra 360 amb 8 entrades i sortides ASI i connectivitat de fibra òpticai un remultiplexer Ericsson MX5210 amb 8 entrades i una sortida ASIPer la gestió d'aquests senyals s'utilitzen els darrers 64 ports d'entrades i sortides de la matriu Snell Sirius de producció.

Per a la codificació SDI-ASI es disposa de 5 encodersi la descodificació ASI-SDI s'aconsegueix amb 15 decoders.

Kahuna de Snell als controls de realització:

Hi ha un total de 4 controls associats a 3 platósEl control 1 treballa en SDi la resta és HDEstan equipats amb:

  • Mescladors Snell Kahuna de 2ME (excepte un d'ells d' 1 ME).
  • Targeteria Snell.
  • Servidors Airspeed d' Avid amb Command integrats al sistema AP ENPS de la redacció digital de ESPN.
  • El control 1 té dos servidors Sony DSRDR1000, el control 2 un servidor EVS XT2 amb un panell LSM per replays, i els controls 3 i 4 tienen cadascun un EVS XTnano i un panell LSM. Aquests servidors treballen independentement.
  • Per als gràfics s'utilitzen Engines de VizRTamb programari de Viz Artist i Trioi el mateix programari gràfic de ESPN desenvolupat per ells mateixos.
  • Controls de so amb taules Yamaha M7CL.
  • 12 cadenes de càmera en total, 4 GVG LDK 400 (SD) i 8 GVG LDK 8000 (HD).

Els platós estan equipats amb intercom (estacions Telexi microfonia (Sennheisersense fils.

Miranda al master control de les continuïtats:

En l'actualitat hi ha 4 cadenes d'emissió HD.

Es disposa de 4 servidors per playout Nexio de Harris amb storage addicional.

A la sala d'ingesta i validació es gestiona el contingut amb l'eina de Harris Ingest Control ManagerA la mateixa sala hi ha 7 VTRs de diferents formats.

Per als mescladors de continuïtat i inseridors de logos es va optar per 2 cofres NV5100MC de MirandaCada cofre conté la targeteria per a 2 canalscomposta de 2 mòduls d'entrada i 2 de sortidamés un tercer mòdul de sortida de backupÉs a dirper als 4 canalshi ha duesredundàncies commutables a través de 4 changeoversTambé es va equipar el sistema amb 4 changeovers per a la commutació a un servidor sense fi en cas de caiguda del sistemaEls 4 canals són controlats per 4 panells de màster control i un panell virtual per programari.

Avid per la postproducció de vídeo:

La solució per a la postproducció de vídeo del Mediacenter està basada en Avid. Originalment es va implementar una postproducció en SD, i a mesura que el centre va créixer i va sorgir la necessitat de treballar també en HD, es va implementar un segon sistema completament aïllat del primer.

El sistema SD, basat en el format DV25, consta de 3 frames d'emmagatzematge Isis7000 gestionats per dos System director, principal i redundant. La gestió del contingut s'aconsegueix a través d'un Avid Interplay, i dos Avid Media Indexer nomenen i apunten la localització exacta del material dins el storage.

Actualment treballen 12 Interplay Assist per a consulta, visualització i organització de material previ a l'edició, i 18 NewsCutter per a l'edició de notícies (3 d'ells amb MojoDX i altres 3 amb Adrenaline).

També es disposa de 18 AirSpeed ​​Classic per la ingesta de material i d'uns altres 6 com a players en els controls de realització. La ingesta és gestionada per 2 Capture Manager i 5 Capture Clients, i els players per 2 Interplay Command Servers i 3 clients de Command.

Per la via d'entrada i sortida del material audiovisual es disposa de 3 Transfer Manager.

El sistema HD té una arquitectura molt similar. Es treballa en format AVC-Intra100. Hi ha 3 Isis7000 de 32TB gestionats per 2 System directorAvid Interplay en clúster i dos Media Indexer.

Disposen de 3 Interplay Assist, 7 NewsCutter, tres d'ells amb Mojo DX, i 3 Media Composer Adrenaline.

Hi ha 3 AirSpeed ​​Multistream per la ingesta, amb 2 Capture Manager i 3 clients, i 5 com a players, amb dos servidors de Interplay Command i 3 clients.

Tanquen el sistema 2 Transfer Manager.

Tarsys de Tedial MAM:

Al centre hi ha dos sistemes de Media Asset Management Tarsys de Tedialun per al flux SD i un altre per al HD.

La llibreria SD és una Quantum Scalar i2000 amb una capacitat aproximada de 60.000 hores de materialTé 4 LTO4 tape drives3 HP DL380 G5 exerceixen de AST (Hierarchical Storage Management), i altres 3 HP DL380 G5 compleixen les funcions de transcodificació de fitxersd'entrada i sortida.

La llibreria HD és StorageTek SL8500amb una capacitat actual aproximada de 15.000 hores de vídeoTé 8 LTO5 tape drives6 HP BL460c G6 exerceixen de ASTi altres 3 HP BL460c G6 són per la transcodificacióAquests servidors estan organitzats dins de cofres en forma deblades extraïbles.

 

 

Imágenes de referencia: 
Proyectos de referencia: