IMAGINA US. MIAMI.

Destino: 
Fecha: 
2009
2016
Presentacion del proyecto: 

Imagina US és el centre de producció HD punter i de més ràpid creixement de Miami. Actualment consta de dos edificis interconnectats en els quals es produeixen continguts de múltiples gèneres, a la vegada que s'emeten 15 canals de distribució per tot el país. Nous broadcasters segueixen mostrant el seu interès per treballar en un entorn versàtil i confortable, amb respostes tècniques ràpides i solucions òptimes per les diferents necessitats que puguin sorgir, i la última tecnologia del mercat.

Solución desarrollada por Unitecnic: 

El projecte d'enginyeria va començar el 2009 i ha anat evolucionant en diferents fases fins a la seva forma actual. 

El 2015 es va acabar el segon edifici del complex, interconnectat amb el primer a través d'un pont pel qual es van passar 192 fibres òptiques:

  • 144 fibres per a senyals HD-SDI.
  • 44 fibres per a senyals de la xarxa Ethernet , que connecten els switchs tècnics i ofimàtics d'Imagina II amb el Core d'Imagina I.
  • 2 fibres per interconnectar les matrius de intercom.
  • 2 fibres per a senyals de sincronisme.

En total s'ha dotat els dos edificis amb :

IMAGINA I
 
  • Sala de racks.
  • MCR i àrea de tràfic per a recepció i emissió de senyals .
  • 3 estudis: de 600, 400 i 150 m².
  • 5 controls de realització.
  • 20 continuïtats .
  • Zona de postproducció de vídeo i àudio.
  • Redacció digital .
  • 2 MAM amb 2 llibreries.
  • Sala d'ingesta i canvi de formats.
IMAGINA II
 
  • Sala de racks.
  • 4 estudis: de 450, 400, 220 i 380 m².
  • 2 controls de realització.
  • Zona de postproducció.

Snell a les sales tècniques:

IMAGINA I
 
  • El 2009 es va projectar una sala tècnica amb 48 racks, més 4 racks a la sala de Multicopy. El 2012 es va ampliar la sala per donar cabuda als nous projectes, quedant un total de 104 racks, que contenen tots els equips de les diferents àrees del centre.
  • El nucli de la sala consta de dues matrius de vídeo Snell Cygnus de 576x576, regides per una controladora Aurora amb expansió de ports i amb una segona controladora de redundància, permetent la commutació de les matrius a través de panells i automatitzacions.
  • El sistema d'intercom consisteix en una matriu RTS Adam de 144 ports. Inclou una tarja Tribus per la comunicació amb la matriu d’Imagina II.
  • Per les necessitats de beIN Sports es van afegir 8 conversors de freqüència i format de doble canal, amb compensació de moviment, MC2000-CT2 de Snell, doncs el material que alimenta aquests canals procedeix majoritàriament d'Europa o Sud Amèrica i necessita convertir-se mantenint la màxima qualitat.
  • Es disposa de 4 matrius KVM Avocent AMX5010 per fàcil accés a qualsevol màquina o PC tècnic, amb clients repartits per les diferents àrees.
  • La xarxa Ethernet es gestiona a través de 2 Cisco Catalyst 6500 en VSS amb diferents switch d'accés distribuïts pel centre.
  • Una altra empresa del grup, Overon, s'encarrega de rebre, gestionar i emetre les senyals externes del centre. El tràfic entre Overon i el centre de producció permet rebre 56 senyals i enviar 24 senyals redundades. Unitecnic proporciona a Overon targeteria Snell per la sincronització i conversió, equipament Tektronix per monitoratge i control de qualitat, accés a les matrius per l'enrutament de senyals, i 2 sortides del monitoratge Kaleido-X de Miranda de l'àrea de transmissions.
IMAGINA II
 
  • Amb capacitat per a 126 racks, la sala tècnica actualment està proveïda amb 62 racks.
  • La matriu de vídeo és una Sirius 840 de Snell, equipada a la meitat de la seva capacitat, 288x288.
  • El sistema de intercom també consisteix en una matriu RTS Adam, de 96 ports. Inclou una targeta Tribus per comunicació amb la matriu d'Imagina I.
  • Es disposa d'1 matriu KVM Avocent AMX5010.

Kahuna als controls de realització:

Els 5 controls full HD d'Imagina I i els 2 d’Imagina II comparteixen una mateixa estructura tècnica i es beneficien de l'homogeneïtzació d'equips, donant una gran versatilitat a les necessitats dels clients, alhora que es facilita l'operació i es simplifica el manteniment tècnic.

  • El monitoratge de vídeo dels controls d'Imagina I es realitza mitjançant 2 frames de Miranda Kaleido-X interconnectats, que alimenten 12 pantalles LED distribuïdes pels 5 controls. A Imagina II 1 frame de Kaleido-X dóna senyal a 8 pantalles. També es disposa de Kaleidos modulars per als visionats a control de càmeres.

  • A Imagina I la infraestructura permet l'ús de 16 càmeres Grass Valley LDK3000 3 Sony HDC-1500 simultàniament, repartides pels 5 controls segons les necessitats. Es disposa de 4 sistemes de teleprompter d’Autoscript, de diverses opcions d'òptiques HD de Cànon, i pedestals Vinten. Imagina II està equipat amb 10 càmeres Grass Valley LDX80, 2 sistemes de teleprompter d’Autoscript, i també òptiques Canon i pedestals Vinten.

  • Els platós estan equipats amb intercom (estacions Telex BTR-800) i àudio (Shure UR4) sense fils. També disposen de IFBS Lectrosonics IFBT4. La il·luminació i el Watchout dels sets van ser instal·lats per empreses externes, sempre a través d'Unitecnic.

  • Targeteria Snell.

  • Mescladors de vídeo Snell Kahuna.  

  • Controls d'àudio amb taules de so Yamaha PM5 o M7CL. També disposen de servidors d'àudio DigiCartE de 360 Systems.

  • Servidors AirSpeed d'Avid integrats en el sistema d'automatització iNews Command.

  • Servidors Grass Valley K2 Summit amb sistema de replay Dyno.

  • Estacions de grafisme Engine de Vizrt (integrades a iNews) controlades per Studio CG.

El Control 2 es va dissenyar per cobrir les necessitats de beIN Sport, que a l'Agost de 2012 va començar les emissions dels seus dos canals, un en anglès i un altre en castellà, dedicats majoritàriament al futbol europeu i sud americà. Aquest control es va concebre amb 2 controls de so i dos locutoris. D'aquesta manera es pot locutar un mateix partit en els dos idiomes. Per altra banda, el segon control de so està pensat per treballar també amb uns altres quatre locutoris habilitats per produir partits que s'emeten per la web i que arriben al centre ja realitzats.

Amb la mateixa intenció es van afegir al Control 1 dos locutoris més, donant més possibilitats al client, que pot així realitzar simultàniament dos partits diferents en els dos idiomes , i emetre 4 partits per la web.

Els locutoris estan equipats amb consoles de comentaristes Express Box de Glensound.

Channel Maker automatitza les continuïtats:

Actualment 15 canals de difusió arreu del país emeten la seva programació des d’Imagina US. Alternativament, hi ha unes altres 5 continuïtats instal·lades per a futurs clients.

  • Totes les continuïtats treballen amb automatització ChannelMaker de wTVision, que controla les emissions, les ingestes i la recerca de material.
  • Channel Maker es comunica amb la controladora Aurora per a regir la matriu en els processos automatitzats. Permet la programació de GPIs per a les desconnexions regionals dels canals, i per a cridar diferents memòries dels processadors d'àudio, per tal de controlar els idiomes en l'emissió dual.
  • S'emeten els següents canals:
  1. Passions Latam / Passions USA / ZooMoo: treballen amb servidors ChannelMaker-in-a-box de wTVision.
  2. Televisió Dominicana / Centreamèrica TV / Cinema Dinamita Latam / Cinema Dinamita USA: treballen amb servidors Nexio de Harris i amb insertadors de logo IconLogo de Harris.
  3. 3 canals de bein Sports / 3 canals de DirecTV / Hola TV Latam / Hola TV USA: treballen amb el sistema de servidors K2 Summit Server de Grass Valley i la seva aplicació per a control AppCenter. Els mescladors de continuïtat són Imagestore 750 de Miranda, amb els seus panells IMC. La redundància d'aquests canals és pràcticament completa, amb duplicats de tots els equips. Els Imagestore750 estan connectats amb 2 controladores NV9000 (principal i redundància) per al control de processos i de la matriu de vídeo. Els canals de bein Sports i DirecTV utilitzen Engines gràfics de VizRT automatitzats.
  • Les cadenes d'emissió són similars entre elles, amb commutadors d'emergència en cas de problemes tècnics, legalitzadors de vídeo de Snell i processadors d'àudio DB8 de TC Electronic. La similitud d'estructura i el compartir una mateixa sala permet flexibilitat per organitzar l'operació. La sala d'ingesta i validació, contigua a aquesta, també comparteix espais i operadors.
  • El sistema de monitoratge per a totes les continuïtats consisteix en 4 Miranda Kaleido-X, amb 336 inputs i sortides per 18 monitors LED.

Avid en la postproducció de vídeo:

La postproducció d'Imagina US està basada en una solució Avid.

  • El format de treball és XDCAM50.
  • Com a emmagatzematge centralitzat es disposa de 4 Isis 7000 de 32 TB cadascun, més 2 Isis 7500 de 64TB, amb redundància de connexió i emmagatzematge. Estan gestionats per dos System Director, principal i redundant.
  • Els continguts de tot el material audiovisual són gestionats per dos Avid Interplay que contenen la base de dades en clúster, aconseguint així una integració completa de tots els recursos del centre. Dos servidors de domini completen l'organització.
  • Dos Media Indexer nombren i apunten la localització exacta del material dins l'storage.
  • La xarxa que interconnecta els diferents elements del sistema està composta de 2 Cisco 4500X i 4 Cisco 4948. Tota la infraestructura està situada a Imagina I, mentre que a Imagina II hi ha algunes de les estacions d'edició descrites a continuació, Airspeeds de captura i playout, i un dels Transfer Engines, connectats a través d'un Cisco 4948.
  • Les estacions d'edició disponibles a Imagina US en l'actualitat són les següents:
  1. 11 Interplay Assist per a consulta, visualització i organització de material previ a l'edició.
  2. 3 Media Composer, 19 Media Composer Nitris DX, i 2 Media Composer opt. Symphony Nitris DX per a l’edició de vídeo.
  3. 4 ProTools per a edició d'àudio.
  4. 13 iNews Instinct per a l'edició d'àudio, vídeo i text des de la redacció (en col·laboració amb les 80 estacions iNews de la redacció digital).
  5. 4 NewsCutter i 1 NewsCutter DX per edició de notícies.
  • El sistema també inclou 8 Avid Airspeed, servidors per a la ingesta de material i playouts per als controls de realització. La ingesta és automatitzada per 2 Interplay Capture. Els playouts s'automatitzen amb 4 iNews Command, en conjunció amb el sistema iNews de la redacció digital. En total es disposa de 4 clients de Capture i 6 de Command.
  • La via d'importació i exportació de material als diferents servidors del centre s'executa a través de 4 Transfer Engines, que permeten bolcar qualsevol contingut a i dels servidors de HarrisWtvisionGrass Valley i al MAM.

ProTools per la postproducció d'àudio:

S'han instal·lat 4 Avid Pro Tools/HD  per la postproducció d'àudio, integrats dins del sistema Avid del centre.

Un d'ells té una configuració bàsica, amb un interfície Mbox I/O.

Uns altres dos són idèntics, amb targeta Pro Tools/HDX treballant sobre HP Z800 Dual Six Core, amb consola D-Command 8 ES HDX. També estan equipats amb Media Composer Video Satellite, que reprodueix i sincronitza el vídeo amb l'àudio sobre el que s'està treballant. El hardware que el compon consta d'un altre HP Z800 Dual Six Core, i un Mojo DX.

Finalment s'ha instal·lat un altre Pro Tools/HDX a Imagina II amb consola C24, Media Composer Vídeo Satellite i Mojo DX.

iNews redacció digital:

Junt amb el sistema ISIS del centre s'ha desenvolupat un sistema iNews, que permet editar i muntar el text que acompanyarà el material audiovisual de cada producció, i la confecció de les escaletes de programa. Es composa de dos servidors de iNews, governats por un iNews Console PC. Un iNews Data Receiver rep les notícies de les principals agències de notícies globals. També es disposa d'accés a l'edició de text per als 6 teleprompters. 80 clients de iNews completen el sistema, 22 d'ells a Imagina II.

Viz One MAM:

Una de las necessitats bàsiques de beIN Sports era la instal·lació d'un MAM per l'arxiu i gestió del material audiovisual generat.  Es va escollir la solució Viz One. La llibreria és una HP ESL G3, amb 2 drives per cintes LTO5 de 3 TB. Actualment es disposa de 300 cintes.

Wtvision va desenvolupar plug-ins para la completa integració del sistema amb l'automatització Channel Maker, que en connexió amb el VizRT VME permet accedir a tots els continguts de la llibreria.

El contingut demanat es transfereix als servidors K2 de Grass Valley per la seva revisió i posterior emissió.

El material de K2 ingestat via vídeo o transferit des d'Avid es pot exportar manualment al VME.

Des del sistema d'edició Avid el contingut es pot transferir manualment al VME, i posteriorment es pot exportar manualment o a través d'automatització.

L'aplicació Viz Pre Cut instal·lada en Media Composer permet el tall de continguts directament dins del MAM.

A la vegada s'ha instal·lat també un altre sistema MAM Viz One per Hola TV, amb una llibreria de dos drives HP MSL8048 Tape Library Package de 48 cintes.

 

 

Imágenes de referencia: 
Proyectos de referencia: