Museu CBF Experience. RIO DE JANEIRO

Destino: 
Fecha: 
2014
Presentacion del proyecto: 

Unitecnic ha estat l'encarregat del disseny i la instal•lació audiovisual del museu que la Confederação Brasilera de Futebol ha obert al públic aquest 2014 en la seva nova seu a Rio de Janeiro.
El museu compta amb instal•lacions interactives, projeccions de gran format i experiències audiovisuals immersives, governades per un sistema centralitzat de control audiovisual d’última generació que permet un fàcil maneig de la instal•lació i control de la mateixa.
En cadascun dels diferents ambients del museu Unitecnic ha realitzat l’enginyeria de sistemes audiovisuals necessària per garantir la màxima qualitat d’imatge i so, així com el disseny dels sistemes interactius per tal que el visitant sigui el vertader protagonista del museu.

Solución desarrollada por Unitecnic: 

 

Samsung, monitors per al CBF Wall:

Dos videowalls de 2x1 monitors de 55” Samsung en vertical, equipats amb marcs tàctils infraroigs, són els elements de la instal·lació CBF Wall, un interactiu que ens explica la història de la CBF en forma de Time-line. És accessible per qualsevol visitant de la Seu de la CBF i es troba entre l’entrada al auditori i la del propi museu.

El sistema es controla mitjançant dos servidors de vídeo situats a la sala de control de la planta Mezzannino de l’edifici.

Panasonic, projectors a l'àrea "Amarelinha":

Un cop ens endinsem al museu ens trobem a l’àrea “Amarelinha”, amb les instal·lacions “Nossa Paixão” i “Nossos Orígens”. Ambdues instal·lacions es tracten de projeccions, sincronitzades entre sí.

  • "Nossa Paixão” consta de dos projectors solapats que emeten imatges mapejades al mil·límetre sobre una superfície amb volum en forma de samarretes, de diferents mides i profunditats.
  • “Nossos Orígens” comença un cop "Nossa Paixão” fon a negre. Una gran pantalla de projecció es deplega del sostre, cobrint una vitrina amb objectes històrics de la CBF, i s'hi projecten imatges també històriques. Al finalitzar la pantalla es torna a retirar deixant de nou la vitrina al descobert.

Taules interactives a “Seleção no tempo”:

En aquest espai hi trobem dues instal·lacions 100% interactives.

  • “Uma lenda centenaria”: És la part central d'aquesta espai, amb una gran taula tàctil formada per 16 monitors Samsung de 46”.
  • “Sons da historia”: Perimetralment i integrats en les parets de vidre, hi trobem 10 monitors súper panoràmics de 24”, on el visitant pot seleccionar la pista d’àudio que sentirà pels altaveus direccionals situats a sobre de cadascun dels monitors de la instal·lació .

Holoscreen a la sala de trofeus:

En aquesta àrea, “Nuvem de troféus”, hi trobem vàries instal·lacions relacionades amb les copes que s’hi exposen.

  • La primera d’elles, “Numeros do êxito”, està formada per 6 columnes Led de 12,8cm d’amplada per 4,48m d’alçada instal·lades en les diferents cares de dues columnes estructurals que es troben a la sala, protegides per un vidre. Aquestes columnes mostren informació escrita, de dalt a baix, referent als assoliments i estadístiques de la selecció brasilenya. Un únic reproductor envia les dades a totes les columnes.
  • La instal·lació “Jogadas inesquecíveis” utilitza cinc projectors Panasonic de 6.000 ANSI lumen solapats per formar una pantalla de 12 metres de llargada.
  • “Seleções dos sonho” presenta dues grans pantalles hologràfiques Holoscreen  de 100”, amb imatges retroprojectades mitjançant projectors Panasonic de 7.000 ANSI lumen, i utilitzant la tecnologia Kinect com a element d’interactivitat que permet al públic seleccionar les imatges a visionar utilitzant el moviment dels seus cossos.
  • Tres monitors Samsung de 27” amb vídeo en loop, servit per reproductors Brightsign, formen les tres últimes instal·lacions d’aquest ambient, “A ultima conquista”, “Elas jogam” i “Estrelas do futuro”.

Projecció immersiva:

L’ambient “Reis do mundo” es tracta d’una sola instal·lació amb 6 projectors solapats creant una projecció de 360º. S’ha optat per instal·lar un sistema de so completament invisible format per 16 altaveus i un subwoofer.

Oculus Rif i altres interactius:

En el següent ambient, “DNA Futebol”, hi trobem en primer lloc l’interactiu “Planeta Brasil”, realitzat amb la tecnologia Mediasphere, on podem interactuar amb mitja esfera terrestre retroprojectada i multitàctil.

S’han instal·lat també 5 unitats de la nova tecnologia immersiva Oculus Rif (CBF Immersive), unes ulleres de realitat virtual amb 360º d’angle de visió que ens endinsen dins de les interioritats d’un partit de futbol de la selecció brasilera, just abans de saltar al camp.

L’últim element de l’ambient son els 5 interactius Polytouch de 22”, on es pot jugar a diferents jocs amb temàtica basada en el futbol brasileny.

Videowall a la sortida:

A l’últim ambient del museu, “Nos somos canarinho”, la instal·lació “Faça parte de este show” compta amb un videowall de monitors Samsung de 46”. Els visitants es poden fer una fotografia a qualsevol de les càmeres de la paret lateral del videowall, i confirmar l'acceptació al corresponent monitor tàctil de 22", identificant-se al lector de codi de barres amb el ticket d'entrada. Un servidor de video composa una imatge tipus mosaic d'alta resolució dels jugadors de la selecció Brasilera, formada per les fotografies dels visitants. Qualsevol d'ells pot localitzar i ressaltar la seva fotografía, passant l'entrada pel lector de codi de barres.

 

Imágenes de referencia: 
Categorias de proyectos de referencia: 
Proyectos de referencia: